Rok 2020 wyznaczył specjalistom ds marketingu w mediach społecznościowych konkretny cel: szybko reagować i dostosowywać się do zmieniających się trendów. Pandemia wielokrotnie zwiększyła znaczenie marek internetowych, tworząc trend na treści wytwarzane i nadawane przez końcowych użytkowników.
Dlaczego SSM jest tak ważny?
Liczba użytkowników mediów społecznościowych nieustannie rośnie. Tylko w tym roku liczba użytkowników wzrosła o 12,3%. Z mediów społecznościowych korzysta ponad 50% światowej populacji, czyli ponad 4 miliardy potencjalnych klientów!
Biorąc pod uwagę te liczby, marki po prostu nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie mediów społecznościowych. W realiach 2021 roku lepiej być obecnym na platformach społecznościowych, niż rozwijać strony internetowe. Zalety serwisów społecznościowych są oczywiste:
- bezpośredni kontakt z obserwatorami;
- natychmiastowa interakcja;
- budowanie aktywnej społeczności.
Można to osiągnąć tylko dzięki kompetentnej strategii, wysokiej jakości treści i aktualnym trendom SMM.
Geny Z i ἄ
Obecnie trendy w mediach społecznościowych tworzą dwa pokolenia:
Gen z: osoby urodzone w latach 2000-2010;
Gen ἄ: osoby urodzone od roku 2010.
To oni śmiało zastępują milenialsów, którzy są obecnie uważani za kluczowych odbiorców treści online. Już niedługo „zety” i „alfy” staną się wypłacalne, dlatego zdobycie uwagi tej publiczności jest dla marek priorytetowym zadaniem. Komunikuj się z młodymi ludźmi na interesujące ich tematy i wyrażaj poglądy marki na kluczowe kwestie: równość, samorozwój, polityka, pandemia czy finanse. Sprzedaż będzie podążać za rosnącym zainteresowaniem.
Bez zakłamanych treści
Rozprzestrzenianie się fake newsów w 2020 roku było ogromne. Lwia część została przejęta przez Covid-19, ale poza pandemią pojawiła się nieprzyzwoita liczba postów z niepotwierdzonymi informacjami.
Publiczność jest tym zmęczona i dlatego w 2021 r. szczególną uwagę należy zwrócić na reputację: dokładniej weryfikuj pochodzenie informacji i nie polegaj na złośliwej treści ze względu na „hype”.
Naturalność
Po tym hypie oczyść zawartość ze „ściemy”. Oszustwa, ostentacja, wymuszone postawy i fałszywe uśmiechy to już przeszłość. Dzisiaj ludzie i firmy mogą pokazywać się takimi, jakimi są.
Ale nie powinno się to odbywać kosztem jakości treści. Dopełnieniem otwartości, szczerości i naturalności powinien być profesjonalizm i wszechstronne działania związane z treścią.
Skorzystaj ze specjalnych usług, aby prawidłowo zaprojektować swoje konto. Doskonałym przykładem jest POSTOPLAN. To zautomatyzowana platforma do tworzenia i promocji treści. Dzięki niemu, każdy może zbudować kompetentną strategię promocji SMM. Regularne posty pojawią się na Twoim koncie automatycznie w zaplanowanym czasie. Coraz więcej osób zobaczy Twoje treści, co zapewni nawet 40% wzrost liczby klientów unikając kosztów reklamy. Dzięki temu oszczędzasz do 90% na marketingu w mediach społecznościowych.
Nostalgia
W wyniku pandemii społeczeństwu brakuje pozytywnych emocji. Wesołe wspomnienia pomagają wypełnić treść pozytywnymi emocjami. Medialny trend retrospekcji i nostalgii będzie miał znaczenie nie tylko dla treści informacyjnych, ale także reklamowych.
Adaptacja do koronawirusa
Nawet po masowych kampaniach szczepień i spadku zachorowalności, zainteresowanie obszarami wytyczonymi podczas pandemii nie spadnie. Dlatego zachęcamy do wykorzystywania w swoich brandowanych treściach odniesień do opieki zdrowotnej, zbliżania ludzi, motywowania, promowania dystansu społecznego, zakupów online itp..
Inne aktualne trendy SMM na 2021 r. to:
- tworzenie treści grywalizowanych: interaktywnych, rozrywkowych, interakcja online;
- przejście na memy;
- angażowanie mikroblogerów o bardziej zjednoczonej grupie odbiorców, którzy oferują niższe koszty współpracy.