Biznes w mediach społecznościowych: na co zwrócić uwagę przy opracowywaniu strategii SMM?

Biznes w mediach społecznościowych: na co zwrócić uwagę przy opracowywaniu strategii SMM?

Polecane i promocje

Rok 2020 wyznaczył specjalistom ds marketingu w mediach społecznościowych konkretny cel: szybko reagować i dostosowywać się do zmieniających się trendów. Pandemia wielokrotnie zwiększyła znaczenie marek internetowych, tworząc trend na treści wytwarzane i nadawane przez końcowych użytkowników.

Dlaczego SSM jest tak ważny?

Liczba użytkowników mediów społecznościowych nieustannie rośnie. Tylko w tym roku liczba użytkowników wzrosła o 12,3%. Z mediów społecznościowych korzysta ponad 50% światowej populacji, czyli ponad 4 miliardy potencjalnych klientów!

Biorąc pod uwagę te liczby, marki po prostu nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie mediów społecznościowych. W realiach 2021 roku lepiej być obecnym na platformach społecznościowych, niż rozwijać strony internetowe. Zalety serwisów społecznościowych są oczywiste:

  • bezpośredni kontakt z obserwatorami;
  • natychmiastowa interakcja;
  • budowanie aktywnej społeczności.

Można to osiągnąć tylko dzięki kompetentnej strategii, wysokiej jakości treści i aktualnym trendom SMM.

Geny Z i ἄ 

Obecnie trendy w mediach społecznościowych tworzą dwa pokolenia:

Gen z: osoby urodzone w latach 2000-2010;
Gen ἄ: osoby urodzone od roku 2010.

To oni śmiało zastępują milenialsów, którzy są obecnie uważani za kluczowych odbiorców treści online. Już niedługo „zety” i „alfy” staną się wypłacalne, dlatego zdobycie uwagi tej publiczności jest dla marek priorytetowym zadaniem. Komunikuj się z młodymi ludźmi na interesujące ich tematy i wyrażaj poglądy marki na kluczowe kwestie: równość, samorozwój, polityka, pandemia czy finanse. Sprzedaż będzie podążać za rosnącym zainteresowaniem.

Bez zakłamanych treści 

Rozprzestrzenianie się fake newsów w 2020 roku było ogromne. Lwia część została przejęta przez Covid-19, ale poza pandemią pojawiła się nieprzyzwoita liczba postów z niepotwierdzonymi informacjami.

Publiczność jest tym zmęczona i dlatego w 2021 r. szczególną uwagę należy zwrócić na reputację: dokładniej weryfikuj pochodzenie informacji i nie polegaj na złośliwej treści ze względu na „hype”.

Naturalność

Po tym hypie oczyść zawartość ze „ściemy”. Oszustwa, ostentacja, wymuszone postawy i fałszywe uśmiechy to już przeszłość. Dzisiaj ludzie i firmy mogą pokazywać się takimi, jakimi są.

Ale nie powinno się to odbywać kosztem jakości treści. Dopełnieniem otwartości, szczerości i naturalności powinien być profesjonalizm i wszechstronne działania związane z treścią.

Skorzystaj ze specjalnych usług, aby prawidłowo zaprojektować swoje konto. Doskonałym przykładem jest POSTOPLAN. To zautomatyzowana platforma do tworzenia i promocji treści. Dzięki niemu, każdy może zbudować kompetentną strategię promocji SMM. Regularne posty pojawią się na Twoim koncie automatycznie w zaplanowanym czasie. Coraz więcej osób zobaczy Twoje treści, co zapewni nawet 40% wzrost liczby klientów unikając kosztów reklamy. Dzięki temu oszczędzasz do 90% na marketingu w mediach społecznościowych.

Nostalgia

W wyniku pandemii społeczeństwu brakuje pozytywnych emocji. Wesołe wspomnienia pomagają wypełnić treść pozytywnymi emocjami. Medialny trend retrospekcji i nostalgii będzie miał znaczenie nie tylko dla treści informacyjnych, ale także reklamowych.

Adaptacja do koronawirusa

Nawet po masowych kampaniach szczepień i spadku zachorowalności, zainteresowanie obszarami wytyczonymi podczas pandemii nie spadnie. Dlatego zachęcamy do wykorzystywania w swoich brandowanych treściach odniesień do opieki zdrowotnej, zbliżania ludzi, motywowania, promowania dystansu społecznego, zakupów online itp..

Inne aktualne trendy SMM na 2021 r. to:

  • tworzenie treści grywalizowanych: interaktywnych, rozrywkowych, interakcja online;
  • przejście na memy;
  • angażowanie mikroblogerów o bardziej zjednoczonej grupie odbiorców, którzy oferują niższe koszty współpracy.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments